wtorek, 17 września 2013

Road to Porażka 2013

Zrobiłem sobie analizę tego wszystkiego jak jest teraz u mnie w kwestii zawodowej i dlaczego tak jest jak jest.

Rozpisałem to. Skupiłem się głównie na swojej ostatniej porażce. W zasadzie zrobiłem sobie mapę myśli (to coś na kształt drzewa) w darmowym FreeMind. Wypisywałem kolejne rzeczy. Potem znalazłem sposób by niektóre elementy łączyć z nadrzędnymi lub z innych gałęzi. Powstał ciekawy obraz.

Wyszło mi sporo tego. Więc postarałem się o lekkie uproszczenie.
Pogrubiłem: Stres, Strach, Zła samoocena, Strach przed utratą pracy, Wygodnictwo/Spokój/Komfort

Zacząłem nowe drzewo aby znowu usystematyzować i przeciwstawić je formule "Nadzieja, Wola, Pewność i Spokój". Wyszło mi to co już miałem jako notatka zapisane w komórce "Strach, Lenistwo, Przejmowanie się osądami".

Na tej drugiej mapie, której wszystkie gałęzie prowadziły z powrotem do porażki okazało się, że sam proces, który prowadzi to główna i największa porażka, bo wynik tego procesu nie jest nieuchronnie porażką (tak jak brak nauki nie oznacza 1 na egzaminie).

Porażką jest to co tracimy w trakcie tego procesu, czyli: Zdrowie, Szacunek do samego siebie, Wiarę. W zamian dostajemy znowu stres i pogłębiający się strach. Najgorsze, że ten strach nie jest bezpodstawny, wychodzi z naszego doświadczenia, w większość z już logicznych statystyk w naszej pamięci. A każdy dzień to nowe statystyki...

Jak widać z tego obrazka. Nasze nawyki w postępowaniu biorą się i są jednocześnie wynikiem naszych nawyków myślowych. Te nawyki są ze sobą połączone i wynikają z siebie, tak samo jak z nich wynika: Wygrana - Porażka, Zadowolenie z Życia - Żal do Rzeczywistości.

Na giełdzie są 3 główne rodzaje trendów. Wzrostowy, Spadkowy i Boczny. Człowiek jeśli jest w trendzie wzrostowym przez dłuższy czas, idzie na przód i zdobywa nowe szczyty (trend go trzyma). Człowiek, który jest w trendzie spadkowym przez dłuższy czas w końcu kończy w rynsztoku. Człowiek, który jest w trendzie bocznym po prostu utrwala się w tym gdzie jest. Może już zostać do końca życia w tym samym miejscu mimo, że czasem jest powyżej wczorajszego zamknięcia, czasem jest poniżej.

Wygrywanie i bycie szczęśliwy to jest wynik nawyku. Tak samo jak przegrywanie.


Brak komentarzy: