poniedziałek, 26 maja 2008

Pęd ku życiu, pęd ku wolności







Ten pokaz slajdów i ta nuta płynąca w tyle stały się ostatnio dla mnie jakimś takim narzędziem do medytacji.

Od paru lat kocham motocykle, od prawie trzech mam prawo jazdy na motocykl. Nigdy jednak nie miałem motocykla, a mój kontakt z motocyklami po uzyskaniu prawka ograniczył się do ich oglądania na ulicy lub parkingach. Przeszkoda? Głównie kasa. Po częsci mój nieudany wyjazd do IE był po to by móc kupić taki jeden egzemplarz.

suzuki bandit 600

Ale dość o motocyklach. Bo nie tylko o nich i o niebezpieczeństwie prowadzenia takich pojazdów przypomina mi ta piosenka. Dla mnie znaczy coś więcej. W przeciągu paru ostatnich dni po kilkanaście razy go oglądałem, ale głównie słuchałem tej piosenki w tle. Może to jakiś pęd do życia? Może dla niektórych bliskość śmierci (np. choroba) jest początkiem życia, jak w piosence Tim-a McGraw-a "Live Like You Were Dying". Ni mniej ni więcej życie jest krótki, życie jest "śliski" i to jest fakt. Jesteśmy odpowiedzialni nie tylko za nasze wybory, ale także za nasze zaniechania. Ja jestem odpowiedzialny.

Prawda jest taka, że prawie nie żyje. Jedynie kiedy jestem ze swoją dziewczyną czuję, że żyje i że ten czas jest warty przeżycia. Ale rzadko jest mi dane być obok Niej. Boję się wielu rzeczy, boję się wielu wyzwań, a nie chcę się ich bać! Jestem więźniem samego siebie. Słaby, zwieszony. Nie jestem Młodym Wilkiem tak jak bohater tej piosenki, a czasem chciałbym być. Chyba każdy kto nie jest chciałby nim być. Ja też! Czy to na boisku, w pracy, na uczelni, czy gdziekolwiek indziej być Młodym Wilkiem. Ale nie takim MW jak w filmach z serii "Młode Wilki", gdzie sposobem na życie były machlojki i przerzuty trefnych towarów, ale takim który od życie bierze wszystko co możliwe. Kimś kto nie boi się np. otworzyć firmy na przekór niedowiarkom.

Zapytacie czemu właśnie Motocykl? Dość dużo zawsze jeździłem na rowerze, rower to jest wolność, szybkie przemieszczanie się z miejsca na miejsce i szybkość. Motocykl kojarzy mi się z życiem, z wolnośćią. Wolność to ważny skarb o którego należy dbać. Wolność w każdej formie. Wolność dokonywania wyborów, wolność myśli, wolność słowa, wolność, wolność!

Konkluzja na temat własny, ale cudzymi słowami:

Wolność jest jak powietrze na szczycie góry.
I jedno, i drugie - nie do zniesienia dla słabych.
Ryūnosuke Akutagawa


Brak komentarzy: